طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای و طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای و طراحی فروشگاه اینترنتی

همه چیز در مورد اعتبار دامنه

MOZ، امتیاز دهی Domain Authority را بر اساس مقیاس لگاریتمی ۱۰۰ نقطه  انجام می دهد. از این رو کاملا واضح است که رشد امتیاز از ۲۰ به ۳۰ بسیار آسان تر از رشد امتیاز از ۷۰ به ۸۰ می باشد.

MOZ، امتیاز دهی Domain Authority را بر اساس مقیاس لگاریتمی ۱۰۰ نقطه  انجام می دهد. از این رو کاملا واضح است که رشد امتیاز از ۲۰ به ۳۰ بسیار آسان تر از رشد امتیاز از ۷۰ به ۸۰ می باشد.

Domain Authority خوب چیست؟

به صورت کلی ، سایت هایی که لینک های خارجی با کیفیت بالا (مانند Wikipedia یا Google.com) بسیار زیادی دارند، در بالاترین حد Domain Authorityقرار می گیرند. در مقابل، سایت کسب و کارهای کوچک و سایت هایی که دارای Inbound Links کمتری هستند، ممکن است DA به مراتب کمتری داشته باشند. سایت های جدید همیشه با امتیاز Domain Authority = 1 شروع به فعالیت می کنند.

از آنجایی که DA فقط یک پارامتر برای پیش بینی توانایی رتبه گیری سایت ها است، نباید تنها هدف شما « کسب یک DA بالا » باشد. به امتیازهای DA سایت های رقیبانتان که برای به دست آوردن جایگاه بهتر در صفحه نتایج جستجو، مستقیما با آنها در حال رقابت هستید نگاهی داشته باشید و هدف خود را کسب یک امتیاز بالاتری نسبت به رقبایتان تعیین کنید. یکی از بهترین معیارهای رقابت، استفاده از این روش برای کسب DA بالاتر است. به دلیل اینکه DA یک ابزار مقایسه ای است، امتیاز Domain Authority خوب یا بدی وجود ندارد.

Domain Authority و Page Authority

 

در مقابل Domain Authority که قدرت رتبه گیری را برای کل دامین و Subdomain ها پیش بینی میکند، Page Authority (اعتبار صفحه) قدرت تک تک صفحات را اندازه می گیرد.

تعریف فنی و روش کار Domain Authority

Domain Authority برمبنای داده هایی که از طریق Link Explorer سایت ایندکس شده اند و با استفاده از تعداد زیادی فاکتور دیگر محاسبه می شود. DA در واقع برای پیدا کردن بهترین الگوریتم که بیشترین ارتباط و نزدیکی را با داده های لینک ها و هزاران نتیجه واقعی جستجو شده دارد، از یک مدل فراگیری ماشینی (Machine Learning model) پیش بینی شده استفاده می کند.

از آنجایی که Authority بر اساس محاسبات machine learning به دست می آید، نتایج سایت شما ممکن است بر اساس مبنای محاسبه دچار نوسان شود. به عنوان مثال اگر از فیسبوک میلیون ها لینک جدید به دست آورده باشید، PA و DA به فیسبوک مرتبط خواهند شد. بر این اساس، همیشه باید از Domain Authority به عنوان معیار مقایسه ای استفاده کنید.

چطور می توان Domain Authority را افزایش داد؟

تاثیرگذاری مستقیم بر روی Domain Authority کار مشکلی است. Domain Authority از تجمیع معیارها و اطلاعات لینک هایی تشکیل شده است که بر روی امتیاز DA اثر گذارند. بهترین راه برای تاثیر گذاری بر روی DA، بهبود کلی سئوی سایت است. شما باید به طور ویژه ای بر روی ساخت بک لینک و جذب بک لینک های معتبر از سایت هایی با DA و PA بالا تمرکز کنید. البته در زمان لینک سازی باید به Spam Score سایت ها هم توجه داشته باشید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.