طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای و طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت

طراحی سایت حرفه ای و طراحی فروشگاه اینترنتی

جذب مشتری با مدیریت شبکه های اجتماعی

کسب و کارهای بزرگ، پول و زمان زیادی را در استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی خود سرمایه گذاری می کنند. در مقابل، کسب و کارهای کوچک تر نمی توانند هزینه ها و بودجه های بازاریابی را تقبل کنند و جذب مشتری از طریق شبکه های اجتماعی هم برای آن ها کار دشواری است. با این حال هر کاری اصول و چارچوبی دارد که اگر رعایت شود، باعث ساده تر شدن روند انجام آن کار می شود. به تبع بازاریابی و فروش از طریق شبکه های اجتماعی هم چارچوب و اصولی دارد که چهار مرحله کلی از آن را در ادامه می خوانید:

مخاطبان خود را بشناسید

مردم برای گسترش ارتباطات اجتماعی خود به مدیریت شبکه های اجتماعی مشغول می شوند نه برای دیدن تبلیغات، پس شبکه های اجتماعی جای بمباران تبلیغاتی نیست. جای بمباران تبلیغاتی در مجلات است. یادتان باشد همیشه به کامنت ها یا نظراتی که مشتریان برای شما ارسال می کنند، پاسخ دهید. به این ترتیب هم یک تعامل اولیه ایجاد کرده اید و هم به مرور زمان بیشتر آن ها را می شناسید.

نیاز مخاطبان خود را برطرف کنید

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، مشتریان احتمالی خود را می شناسید، اما آن ها اطلاعاتی درباره شما ندارند. انسان ها معمولاً سراغ کسانی می روند که یک حداقل شناخت درباره آن ها داشته باشند، مشتریان چطور جذب شما خواهند شد؟ محتوای جالب و سرگرم کننده بسازید و آن را منتشر کنید. سعی کنید مطمئن و قابل اعتماد باشید و در قبال آن از مشتریان خود چیزی نخواهید. به زودی مشتریان شما را پیدا می کنند.

قابل اعتماد باشید

شما باید یک وبلاگ یکپارچه در وب سایت خود داشته باشید. باید به مسائل روز رسیدگی کنید که مشتریان شما با آن ها رو به رو هستند، در مورد کسب و کار خود و مسائل روز محتوا بسازید و این پست ها را درمدیریت شبکه اجتماعی به اشتراک بگذارید. مردم با هدف آگاهی بیشتر درباره شما و خدماتتان، شما را دنبال می کنند، اگر احساس کنند خدمات مورد نیاز آن ها را ارئه نمی کنید، نه تنها پیگیر پست هایتان نخواهند بود بلکه به طور کلی برند شما را نادیده می گیرند. به عبارتی از برند و مجموعه شما زده می شوند. پس سعی کنید از مجموعه خود، نیروی انسانی، محیط کار، خدماتی که ارائه می دهید، محصولاتی که می فروشید و همین طور از رضایت مشتریان خود پست منتشر کنید که بتوانید اعتماد مخاطبان خود را جلب کنید. با تبدیل شدن به فردی قابل اعتماد در صنعت خود، روابط موجود را تقویت خواهید کرد که باعث جذب مشتری بیشتر می شود.

از کانال های چندگانه استفاده کنید

در شبکه های اجتماعی مختلف فعال باشید و سعی کنید در هر کدام از آن ها، مخاطبان هدف را به خود جذب کنید. پر طرفدار ترین شبکه های اجتماعی در دنیا عبارتند از: Facebook ، Twitter ، YouTube ، LinkedIn ، Google + ، Pinterest و Instagram ، که اینستاگرام، فیس‌بوک، گوگل پلاس و توییتر در ایران به ترتیب بیشتر از بقیه طرفدار دارند. می توانید از این رسانه ها برای بازاریابی و جذب مشتری استفاده کنید.

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.